dimecres, 30 de gener del 2013

GUERRA I PAU



El foc i l'aigua han discutit
al fons del bosc,per una juguesca.
Quan l'una crida,l'altre s'encrespa
i deixen l'aire ple de neguit.
Tanta cridòria,a què treu cap?
Parlen de vents i de nuvolades.
Per què es barallen?Ningú no ho sap.
Ni l'un ni l'altre no ens ho diran.
S'han embestit talment dues feres:
(són quatre gotes escadusseres
i un tou de brases agonitzat!)
De tal manera s'han esforçat
que la baralla és acabada:
la brasa,humida,ja és apagada;
de calor,l'aigua s'ha evaporat.

Al clot del bosc torna a haver-hi pau;
per entre flors i cuques amigues,
hàbils com sempre,passen formigues
duent engrunes cap al seu cau.
               
  JOANA RASPALL














 

dimecres, 23 de gener del 2013

DIVERSITAT

Un gat d'orelles punxegudes
que està cansat
de tanta llet fresca
que s'ha begut,
plantat com una estàtua
està mirant com neden
els peixos del riu
davant els seus ulls.

Miolant li pregunta:
- Què en treuen, els peixets,
del riu, on no hi ha llet
per a beure?
Els peixets se'l miren:
-Què en treu, el gat, de la llet,
si amb la por que té
no pot nedar?

Jèssica Solanes

La imatge “http://perso.wanadoo.es/noemi.alsina/images/cat110.jpg”  no es pot mostrar perquè conté errors.
La imatge “http://www.biomascota.com/img/peixets.jpg”  no es pot mostrar perquè conté errors.

DIVERSITAT

Un bou de banyes llargues
que té la panxa plena
de tantes herbes fresques
que s'ha menjat,
plantat com una estàtua
està mirant com passa
un núvol d'estornells sobre el seu cap.

Remugant es pregunta:
-Què en treuen, infeliços,
del cel, on no hi ha herbe
per a menjar?
Els estornells se'l miren:
-Què en treu, el bou, de l'herba,
si amb la panxa grossa
no pot volar?

JOANA  RASPALL

http://ec.europa.eu/agriculture/organic/images/StandardImage/DSCF6249_M.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgYtdei7ZgO-Bnzgob7isAp799WvhWXBboSor0XyYWVPZnz5M_ccP_SIPwy68EdBZAS503tKP9ghbi_UrzKsitVLi_iUWszSmVeZPRkBlhnCFC9j4aWTRKoX4aZni_WTkuvrtYgDygnJJ4v/s1600/estornells+en+vol.jpg

dilluns, 7 de gener del 2013

EL LLIBRE QUE LLEGEIXO

TÍTOL: La niñeea mágica y el BIG BANG
AUTORA: Emma Thompson
TEMÀTICA: Màgia i aventura
FOTOS:
http://pictures2.todocoleccion.net/tc/2010/05/05/19144047.jpg