dimecres, 20 de febrer del 2013

QUI SAP

Escriuré en un paper blanc
tot allò que li diria
i que no li goso a dir;
després, en forma de barca
plegaré el paper i a l'aigua
el deixaré navegar...

Potser el trobarà algun dia...
i qui sap si el llegirà!

JOANA RASPALL


dilluns, 11 de febrer del 2013

EL PAPA DE ROMA RENUNCIA

El Papa Benet XVI abandonarà el Pontificat el 28 de febrer per raons de salut i s'iniciarà llavors el procediment d'elecció del nou successor de Sant Pere.
El Papa Benet XVI ha provocat una gran commoció i perplexitat en el món catòlic en anunciar, per sorpresa, la seva renúncia al Pontificat, que serà efectiva a les 8 del vespre del 28 de febrer. 
"Els meus forces, per l'edat avançada, no són ja les adequades per exercir de la manera adequada el ministeri petrí", va dir el Sant Pare, en llatí, al final d'un consistori per decidir tres canonitzacions. 
El Papa, que complirà 86 anys a l'abril, va reconèixer que no el vigor necessari "per governar la barca de Pere", ja que les seves energies ha disminuït notablement durant els últims mesos.
Les primeres anàlisis després de conèixer la notícia, inclòs el que ha realitzat el portaveu del Vaticà, el pare jesuïta Federico Lombardi, coincideixen que la dimissió, encara que inesperada, és coherent amb el pensament expressat pel Papa en diverses ocasions, sobretot en el llibre entrevista, "Llum del món", que va realitzar el periodista alemany Peter Seewald. 
Quan es faci efectiva la renúncia, es convocarà el conclave. "Per Pasqua tindrem un nou papa", va avançar Lombardi. 

 

EL TROBADOR

Penso fer-me trobador,
seguir terres i cantar
a les dames dels castells
que em volguessin escoltar.
Sé que no totes són belles
ni tenen els cabells daurats
ni els ulls que semblen estrelles
ni els llavis ben dibuixats.
...Alguna deu ser graella.
i una altra, de cos neulit;
o tenir nas de patata,
ulls de peix o front pansit...
Aquestes, vull! Les boniques,
si escoltaven el meu cant,
no estarien tan contentes
ni m'ho agrairien tant. 


Són les menys afavorides,
les fàcils d'acontentar;
volen creuen que el cantaire
no les pretén enganyar.
Penso que em  correspondrien
amb bon sou i tracte bo,
ja que el món no trobarien
millors cantaire que jo.


Em veuria de les dames
ben rebut i ben pagat;
...i, de passada, els duria
un bri de felicitat.


JOANA RASPALL

    

dimecres, 6 de febrer del 2013

DISFRESSES

Per carnaval,veureu  quina disfressa
 més rara m'he buscat:
 em trauré del damunt tanta falònia
 que ara em cobreix sense anar disfressat


 No riuré l'acudit que no té gràcia,
 ni aplaudiré el discurs que em sembla va;
 i tampoc compraré,
 Pel què diran,allò que no em fa falta;
 ni em posaré de puntetes per ser
 d'un mida més alta
 entre els més alts.Tindré la meva mida.
 Tampoc m'arronsaré!


 De tots els coneguts ,preferiré
 els de tota la vida;
 aquells que de debò,pobres o rics,
 sé que són bons amics,
 encara que no tinguin gran carrera
 ni puguin oferir-me bon dinar,
 que l'amistat es manté de primera,
 també,amb nous i pa.
 Potser que molts diran que no em coneixen
 si m'hi presento així, camuflat
sota aquest antifaç que no s'estila,
de la sinceritat.



                                             Joana Raspall

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiriPsXWRfXQA2UlJll8tgpAaS-cFXe9sYvzxfFAbodQRFmHWVE6lHjkh_0rddtySZi41wS2W9G4uwxn4bu8uk8X47oq_-j9tBEoJRYJzIZIYZ4VZg8nNXu1w6T1ynsxAdvMtFyhBucJaI/s1600/antifa%C3%A7.gif

dijous, 31 de gener del 2013

LA CANDELERA



2 de febrer 
"SI LA CANDELERA PLORA, EL FRED ÉS FORA... 
 SI LA CANDELERA RIU, EL FRED ÉS VIU"


Així diu la dita popular més coneguda en referència a aquesta festa. I quin sentit té? Resulta que el dia de la Candelera, és a dir, el dia 2 de febrer, és just el punt mig de l’hivern:  fa tants dies que va començar com els dies que falten perquè s’acabi.
I si fem cas a la dita, segons el dia que faci durant la Candelera, sabrem com serà la resta d’hivern que ens queda: si plou aquest dia, la resta d’hivern gaudirem d’una temperatura primaveral. En canvi, si fa sol … no amaguem els abrics perquè encara farà fred fins que no s’acabi aquesta estació.
En l’època dels romans, coincidint amb aquesta data, se celebrava la festa de la llum, en homenatge a la primavera que ja s’estava acostant. Ja en aquella època es feia una mena de celebració on es repartien espelmes a tots els assistents per guardar-los de les malalties pròpies d’aquesta època de freds.
Encara ara, a les esglésies, es reparteixen petites espelmes com a senyal d’aquesta celebració.
Una alta tradició de la Candelera és beneïr les candeles de cera.





   

dimecres, 30 de gener del 2013

POEMA DE LA PAU

POEMA DE LA PAU

Feliços els nens quan hi ha pau .
Ells juguen i canten tots junts .
Les mares els miren i riuen.
I ningú esta trist.
Caramels i joguines,tots compartim.
I ajudem a tothom .
Tots estem contents.
Anirem plegats buscant la pau .
Tristesa i guerra s’han acabat.

Loubna i OLiver


Día de la Paz